پروژه ویلای خیابان ۳۲ شمالی شهرک امیر دشت

پروژه ویلای خیابان ۳۲ شمالی شهرک امیر دشت

امیردشت دیتیل


اطلاعات عمومی پروژه

نام پروژه: ویلای خیابان ۳۲ شمالی

آدرس: استان مازندران، کلارآباد، شهرک امیردشت

گروه طراحی: شرکت شهری آرام

گروه اجرا : شرکت شهری آرام

پروژه ویلای خیابان ۳۲ شمالی شهرک امیردشت-یکی از نمونه های بارز به کار رفته معماری کلاسیک در ایران را می توان کاربرد نمای رومی در نمای شهری منازل و ادارات قدیمی کشور ما نام برد. استفاده از این سبک در شهرک امیردشت به دلیل قدمت زیاد این شهرک ،خصوص در بیشتر بناهای سالهای اولیه احداث شهرک امیردشت بسیار استفاده شده است .

ویلای شمالی خیابان ۳۲ در شهرک امیردشت توسط مهندسان شرکت شهری آرام به درخواست کارفرما به شیوه کلاسیک طراحی شده است. این ساختمان  با اسکلت فلزی پیچ و مهره و تیغه های جدا کننده بلوک CLC اجرا گردید. اگرچه ظاهر اين سبك الهام‌ گرفته از گذشته است، اما در واقع هدف راحتی در خانه است. همه عناصر حسی آشنا دارند و به شيوه‌ای درست در جای خود قرار گرفته‌اند . از مبلمان آنتيك گرفته تا پارچه‌های مخمل ، گاهی به‌عنوان يك سبك قديمی و منسوخ شناخته می شود. اما چنين چيزی درست نيست. در يك طراحی سنتی همه چيز از مبلمان گرفته تا محل قرارگيری مبل‌ها در تعادل است. مبلمان تمايل دارد تا در يك چيدمان رسمي قرار گيرد تا ديگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گيرد. البته دليلی ندارد كه در اين شیوه همه‌چيز در هماهنگی باشند، طراحان داخلی شرکت شهری آرام در چیدمان داخلی این بنا سعی در انجام این روش به بهترین وجه شده اند.

هيچ زاويه تيزی در اتاق ها  ديده نمی شود چراكه تاكيد سبك سنتی بر خطوط و فضاهاي منحنی شكل است. نمونه  شاخص این خطوط نرم در پلکان مدور داخلی فضای همکف  با نرده ها و دستگیره های چوبی تیره دیده میشود که راه ارتباطی فضاهای طبقات هست.  وسايل مدور حسی از دنج‌بودن و اصالت را برمي‌انگيزند و با صندلی ها و ميزهای پايه‌دار در هماهنگی و موازنه هستند. بالشتك‌ها تقریبا بزرگ هستند و تعداد كوسن‌ها فراوان است.

در فضای هال و نشیمن از مبلمان مختلف استفاده شده است تا فضايي به ‌روز داشته باشيم و از پارچه‌هاي بافت‌دار  مخمل و خنثی استفاده شده  تا كاناپه و صندلی های قديمی سيمايی تازه به خود بگيرند. از قراردادن تعداد زيادی مبلمان پارچه‌ای در يك اتاق دوری كنيد چراكه فضا به‌شدت به سبك ويكتوريايی نزديك می شود. از یک ست مبلمان مدرن برای کمی تضاد با فضای کلاسیک داخل نشیمن و فضایی برای دوره همی و گپ جوانان در این ویلا استفاده شده است. شرکت شهری آرام در تمام بناهای اجرا شده خود در شهرک امیردشت طراحی  آسانسور را نیز انجام می دهد. یکی از خصوصیات زیبای این ساختمان طراحی آسانسور مطابق با سبک کلاسیک میباشد. استفاده از ورق طلایی و چوب بامبو و آینه  ترکیبی زیبا در این آسانسور بوجود آورده است.

استفاده از پنجره های بسیار بلند و کشیده ساخته شده شرکت جم و لوسترهای بزرگ ابهت و گیرایی یک خانه کلاسیک را به بیننده القا می کند.

از دیگر  فضاهای خاص ایجاد شده مطابق با فضای کلاسیک ، طراحی های داخلی زیبای سرویس های بهداشتی می باشد. استفاده از روشویی و سینک طلایی ، کاغذ دیواری  طرح دار طلایی ،کاشی های رنگ مکمل با فضا و قرار دادن نوارهای چوبی بین کاغذ دیواری و کاشی فضایی متناسب با کل فضاهای دیگر ایجاد کرده است.

به دلیل موقعیت مکانی این ویلا در منطقه شمال و بخصوص شهرک امیردشت بخاطر متراژ بالای زمینها، طراحی یک استخر ، جکوزی و استخر کودک در پشت بنا در نظر گرفته شد و احداث گردید.

همجواری این استخر در کنار آلاچیق  زیبای ویلا ، اوقات مفرح و دلنشینی را برای ساکنین آن فراهم کرده است.   شهرک امیردشت با داشتن فضای های بکر جنگلی و متراژهای بالای زمین برای احداث بناهای مسکونی تلفیقی زیبا و آرامش بخش بین فضای شهری مدرن و کلاسیک با فضای شمالی و ییلاق گونه این منطقه پدید آورده است.