شهرک ویلایی کلارآباد مازندران

شرکت شهری آرام امیردشت

شهرک ویلایی کلارآباد مازندران

شرکت شهری آرام امیردشت
شرکت شهری آرام امیردشت
شرکت شهری آرام امیردشت
شرکت شهری آرام امیردشت
شرکت شهری آرام امیردشت

ایده اولیه در طراحی این شهرک ویلایی، ایجاد یک فضای جمعی در مرکز سایت می باشد که  ورود وسایل نقلیه به داخل آن ممنوع می باشد. و راه دسترسی به این فضای جمعی و عمومی برای ساکنین شهرک ویلایی بصورت پیاده بوده مگر در موارد خاص از قبیل اورژانس، آتش نشانی و … و در این فضای مرکزی استخر آب ، فضایی برای نرمش کردن و نشستن وجود دارد.

در این شهرک ویلایی یک سبز راه تعبیه شده که هیچ گونه تداخلی با خیابان ها نداشته و در محل تلاقی با خیابان بصورت زیرگذر می باشد.در واقع این سبز راه ساکنین کل شهرک را  به این فضای جمعی و زمین ورزشی عمومی می رساند.

قطعات مسکونی تفکیک شده ، حول مرکز این فضای جمعی بصورت مدور قرار گرفته مزیتی که ای نوع چینش ویلا ها دارند این است که هر ویلا مانعی برای دید دیگری نمی باشد. مساحت قطعات مسکونی تفکیک شده از ۵۰۰ تا ۹۰۰ متر مربع بوده  که تمامی این قطعات مستقیما به خیابان اصلی دسترسی دارند.

فضای ورزشی عمومی و زمین بسکتبال  این مجموعه در ضلع شرقی آن می باشد که بوسیله یک کمربند سبر کاملا از فضا های مسکونی شهرک جدا شده و هیچ دیدی به آن ندارد.

در بر اصلی سایت ورودی مجموعه و یک واحد تجاری چند منظوره در ۳ طبقه طراحی شده است که پاسخگوی نیاز های اساسی اهالی شهرک ویلایی و محله های اطراف می باشد.

این پروژه در شهر توریستی کلارآباد و نزدیکی دو شهرک امیردشت و شهرک خوشامیان و شهرک بزرگ نمک آبرود قرار دارد.